Markedsautomatisering

Øk resultatene fra dine salgs- og markedsaktiviteter

Få flere leads og salg til en lavere kostnad

Hva ville det betydd for deg og din bedrift hvis du kunne økt antallet kvalifiserte leads, og samtidig redusert kostnadene fra salg- og markedsaktivitetene deres? Hva med å kunne dokumentere avkastningen markedsføringen gir?

Dette er bare noe av det du kan gjøre med riktig bruk av markedsautomatisering. Kvalifiser leads og automatiser salgsprosessen – ingen kalde salgssamtaler heretter!

Hva betyr markedsautomatisering for deg

Generer flere leads

Gjør leads om til inntekter

Dokumenter og rapporter resultater

Hva er markedsautomatisering?

Markedsautomatisering refererer til programvare som lar bedrifter strømlinjeforme, automatisere og måle sine markedsføringsaktiviteter, slik at de kan øke effektiviteten og inntektene raskere. På engelsk kalles dette for Marketing Automation, og er noe av det viktigste elementet som må på plass hvis man skal lykkes med innholdsmarkedsføring som Inbound Marketing.

Å komme i gang med markedsautomatisering trenger ikke å bety store økonomiske investeringer, eller tidkrevende prosesser.
Vi i BrassMedia tror at alle bedrifter som har en eller annen form for salgsvirksomhet kan ha stor nytte av markedsautomatisering. Markedsautomatisering er ikke lenger kun for de store selskapene med ubegrensede budsjetter. Vi tilbyr komplette løsninger til små og mellomstore bedrifter, både B2B og B2C, som ønsker å effektivisere sine salgs- og markedsaktiviteter.

Teknologi

Markedsautomatisering hjelper markedsførere å strømlinjeforme og effektivisere lead-generering, segmentering, leadutvikling og lead scoring, kryssalg og salg, kundebevaring og markedsførings ROI-måling.

Noen av dette er mulig å gjøre i det små uten programvare, men med et økende antall kanaler som en markedsfører nå må håndtere så blir det fort mye å holde styr på, og hvis man ønsker å være skalerbar så spiller teknologien fort en veldig viktig rolle. Spesielt krever alle disse prosessene:

En sentral markedsføringsdatabase. Et sted for alle markedsføringsdataene dine, inkludert detaljerte prospekt- og kundeinteraksjoner og atferd, slik at du kan segmentere og målrette riktig budskap til hver kunde. Tenk på dette som «system of record» for all din markedsinformasjon.

En markedsføringsmotor. Et miljø for opprettelse, ledelse og automatisering av markedsføringsprosesser og samtaler på tvers av online og offline kanaler. Tenk på dette som «orkesterleder» for dine kundeinteraksjoner.

En analysemotor. En måte å teste, måle og optimalisere markedsavkastning på, og påvirke inntektene. Tenk på dette som stedet du går for å forstå hva som fungerte, hva som ikke fungerte, og hva du kan forbedre.

komplett plattform for markedsautomatisering

En komplett plattform som kan integreres med bedriftens eksisterende løsninger.

Håndter alle dine markedsaktiviterer fra ett og samme sted.

Kommuniser med leads og kunder én til én. Skap personlige forhold som varer!

Komplett håndbok i markedsautomatisering

En håndbok for avmystifisering av markedsautomatisering

Hvis du er ny til markedsautomatisering så kan det være lett å bli overveldet av all sjargongen som blir brukt. For bedrifter som er engasjert i digital markedsføring har markedsautomatisering raskt blitt en endringsfaktor. Last ned den komplette håndboken nå for å demystifisere temaet markedsautomatisering.

Hvem kan ha behov for markedsautomatisering?

Store bedrifter har lenge sett verdi i teknologien, men markedsautomatisering er ikke bare for store selskaper.
Faktisk utgjør små og mellomstore bedrifter (SMB) det største voksende segmentet akkurat nå. Markedsautomatisering benyttes av bedrifter i alle bransjer.

De som var først ute var hovedsakelig i «business-to-business» (B2B) bransjer som programvare, produksjon og forretningstjenester.
Men stadig flere bedrifter i alle kategorier, inkludert forbruker-orienterte bedrifter (B2C) innen helse, finansielle tjenester, media og underholdning, og detaljhandel, har begynt å benytte seg av programvare for å automatisere og effektivisere salgs- og markedsaktivitetene sine.
Med riktig teknologi kan bedriftene pleie sine kunder og leads i real-time, med en engasjement-orientert tilnærming til å opprettholde og utvide kunderelasjoner gjennom hele kundens livssyklus.

Hva er funksjonene bak markedsautomatisering?

I markedsautomatisering så inkluderes e-postmarkedsføring, landingsider og skjemaer, kampanjestyring, engasjementsmarkedsføring, prediksjon og scoring, kundens livssyklusstyring, CRM-integrasjon, sosiale markedsføringsfunksjoner, mobilmarkedsføringskapasiteter og markedsanalyser.

funksjonene bak markedsautomatisering


Hva kan jeg forvente?

Bedriften kan forvente tre hovedfordeler med markedsautomatisering:

  1. Flere leads

  2. Effektive selgere

  3. Økte resultater

Markedsautomatisering gir økt verdi og avkastning fra dine markedsføringstiltak. Den rette markedsautomatiseringsplattformen, kombinert med smart organisasjons- og prosessjustering, gjør det mulig å koble og se sammenhengen mellom den salgsfremmende e-posten du sendte i forrige måned, den messen dere var på i fjor, og inntektene dere ser denne uka eller kan forvente å se neste kvartal.

Brass Media kan få deg og din bedrift raskt i gang med markedsautomatisering. Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat!

Interessert i markedsautomatisering?

Ta kontakt for en uforpliktende prat eller demonstrasjon

Kontakt oss